Veelgestelde vragen

FAQ

Veelgestelde vragen

Ga snel naar het onderwerp waar je naar opzoek bent

Na aankoop van een kaarten en voorafgaand aan je bezoek ontvang je een e-mail met daarin extra informatie, zodat je weet wat je als bezoeker kunt verwachten én wat het Munttheater van jou verwacht. De belangrijkste basisinformatie per voorstelling of evenement vind je natuurlijk al op de betreffende pagina in ons programma-overzicht.

Vragen over je bezoek, je kaarten, kortingen en cadeaubonnen of het huren van de theaterzaal? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag! Dit kan via het algemene telefoonnummer +31 (0) 495-513575

Algemene informatie

Betaalmethodes

Je kunt gemakkelijk betalen via

  • Pin-only (theaterkassa & Rabobank theatercafé)
  • iDeal (website)
  • Munttheater Cadeaubon (theaterkassa + website)
  • Munttheater Tegoedbon (theaterkassa + website)
  • VVV-cadeaukaart (theaterkassa + website)
  • Podiumcadeaukaart (theaterkassa + website)
  • MisterCash / Belfius Direct Net (voor Belgische bezoekers via website)

Kaarten annuleren

Ben je onverhoopt verhinderd? Tot 48 uur voor aanvang van de voorstelling kun je je kaarten kosteloos annuleren en ontvang je je aankoopbedrag retour.
Vindt de voorstelling binnen 48 uur plaats? Dan kun je je kaarten kosteloos omruilen voor een andere voorstelling tot het aanvankelijke aankoopbedrag of je kunt je kaarten inwisselen voor een Munttheater tegoed. Dit tegoed blijft onbeperkt geldig en kun je gebruiken bij een volgende bestelling. In dit geval betaal je € 2,50 annuleringskosten per kaart, met een maximum van € 10,00 per bestelling. Het annuleren van kaarten kan alleen telefonisch via 0495-513575 of aan de theaterkassa.

Kaarten verloren

Ben je je kaarten verloren? Het uitdraaien van duplicaatkaarten kost € 0,50 per kaart, met een maximum van € 5,00 per bestelling.

Omruilen

Je kunt je kaarten tot 24 uur voor de voorstelling kosteloos omruilen voor een andere voorstelling tot het aanvankelijke aankoopbedrag.

Openingstijden van de Theaterkassa

Reguliere openingstijden:
Donderdag en vrijdag van 13:00 tot 16:00 uur + één uur voor aanvang van een voorstelling/evenement.
 
 

Service- en verzendkosten

Bij het reserveren van kaarten aan de theaterkassa worden geen reserveringskosten in rekening gebracht. Indien je via internet bestelt, betaal je slechts € 1,00 transactiekosten per bestelling. Voor het verzenden van kaarten wordt € 2,00 verzendkosten in rekening gebracht.

Voorstelling geannuleerd

Voorstellingen kunnen verplaatst worden naar een andere datum, de inhoud kan wijzigen en ook artiesten in een voorstelling kunnen wisselen. Mocht het gebeuren dat een voorstelling wordt geannuleerd, dan zullen wij je hiervan minimaal 24 uur van te voren per telefoon of e-mail op de hoogte stellen. Daarom vragen wij bij het reserveren om je contactgegevens zoals e-mailadres en telefoonnnummer.

Wachtlijst

Bij uitverkochte voorstellingen kun je jezelf op de wachtlijst plaatsen via onze website. Wanneer er kaarten worden geretourneerd en je staat bovenaan op de lijst, dan sturen wij je een e-mail met daarin een link waarmee je meteen de vrijgekomen kaarten kunt betalen. Je ontvangt daarna direct de kaarten in je mailbox.

Weet waar je koopt

Let op! Via o.a. Topticketshop.nl worden illegaal tickets te koop aangeboden. Deze zijn niet geldig! Koop je kaarten alleen rechtstreeks op de website van het Munttheater of via onze Theaterkassa. Weet waar je koopt! Klik hier voor meer informatie.

Jouw theaterbezoek

Fotograferen / filmen

Zonder toestemming vooraf van het Munttheater, de organiserende instelling en/of het optredende gezelschap mag u geen foto-, video- of geluidsopnamen maken. Indien dit bij een voorstelling wel gedoogd wordt, zal je hierover geïnformeerd worden. 

Gastvrouwen / gastheren (vrijwilligers)

Bij al onze voorstellingen zijn gastvrouwen, gastheren en zaalwachten aanwezig bij wie je terecht kunt voor vragen en opmerkingen. Je kunt ook terecht bij de medewerkers van de horeca of bij de portier. Zij helpen je graag.

Kom op tijd

Indien je onverhoopt niet op tijd bent voor de voorstelling, bepaalt de artiest of het gezelschap of je nog kunt plaatsnemen in de zaal. Kan dit niet, dan kun je de voorstelling in het Rabobank theatercafé volgen via de schermen. Te laat komen, ongeacht de reden, geeft geen recht op restitutie.

Roken, eten en drinken

In het Munttheater geldt een algemeen rookverbod. Ook is het gebruiken, verhandelen of in bezit hebben van enigerlei verdovende middelen verboden. Het is niet toegestaan om drank en/of etenswaren mee te nemen in de zaal.

Routebeschijving - Vanaf rijksweg A2

– Volg de A2 tot de afslag Weert-Noord
– Volg de richting Weert tot aan rotonde
– Bij deze rotonde gaat u rechtdoor
– Bij de volgende rotonde gaat u ook rechtdoor
– Steek de stadsbrug over, en ga rechtdoor
– Neem de derde afslag naar Collegeplein
– Lineair aan deze parkeerplaats ligt het Munttheater

Routebeschrijving - vanuit NS station Weert

– Loop links het station uit, langs de taxi-parkeerplaats
– Ga de tweede straat rechtsaf, dit is de Driesveldlaan
– Loop deze weg helemaal af
– Aan het einde van deze weg gaat u linksaf, dit is de Wilhelminasingel
– Volg deze weg tot u aan de rechterzijde de Jumbo ziet liggen
– Ga hier rechtsaf het Collegeplein op
– Aan de linkerzijde vindt u het Munttheater

Smartphones, tablets en andere apparatuur

Het maken van foto’s, beeld- of geluidopnames van voorstellingen in het Munttheater is niet toegestaan, tenzij dat voorafgaand of in de voorstelling anders wordt aangegeven. Wij verzoeken je daarom om je gsm, smartphone of tablet voor de voorstelling uit te schakelen en op te bergen, zodat medebezoekers en artiesten hier geen last van hebben.

Stoelverhogers

Bij de ingangen van onze zaal zijn speciale stoelverhogers verkrijgbaar voor onze kleine bezoekers. Het gebruik van het zitje is gratis.

Telefonische bereikbaarheid Munttheater

 Het Munttheater is telefonisch bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag tussen 11:00 - 12:30 uur en tussen 13:00 - 17:00 uur via telefoonnummer 0495-513575

 

Tevredenheidsgarantie

Als een voorstelling niet aan je verwachtingen voldoet, kun je aanspraak maken op onze tevredenheidsgarantie. Voorwaarde is dat je de voorstelling in de pauze verlaat én ons laat weten waarom de voorstelling niet aan je verwachting voldeed d.m.v. een klachtenformulier. Je ontvangt binnen twee weken een reactie. Voorstellingen zonder pauze, randactiviteiten alsook voorstellingen uit het genre ‘Uit de regio’ zijn van deze regeling uitgesloten.

Theaterdrankje

Het Munttheater werkt met een portemonneeloze pauze. De prijs die je voor een kaartje betaalt, is inclusief een theaterdrankje, tenzij anders vermeld. Wordt een voorstelling zonder pauze gespeeld, dan kun je na afloop van je drankje genieten. Eventuele extra consumpties kun je afrekenen via contactloos betalen of met pin.

Toegankelijkheid

Hulphond / Blindengeleidehond

Het is toegestaan uw hulphond / blindengeleidehond mee naar het theater te nemen. Reserveer uw kaarten hiervoor via onze Theaterkassa. Uw kaarten worden dan speciaal gereserveerd en u ontvangt nadere informatie.

Lift

We beschikken over een lift om de theaterzaal en Rabobank theatercafé te bereiken (met uitzondering van het balkon).

Rolstoelplaatsen

In de theaterzaal van het Munttheater is een beperkt aantal rolstoelplekken beschikbaar. Wilt u gebruik maken van de rolstoelplaatsen, dan kunt u deze uitsluitend telefonisch of direct aan onze Theaterkassa reserveren.

Slechthorenden

Het Munttheater beschikt sinds kort over een nieuw auditief systeem om je theaterbeleving zo optimaal mogelijk te maken. Je kunt hier kosteloos gebruik van maken.

Het nieuwe systeem werkt met het zogenaamde BYOD (bring your own device). Dat wilt zeggen dat het de bedoeling is dat iemand die gebruik wilt maken van onze gehoorondersteuning, hij/zij de eigen smartphone meeneemt. Dit kan zowel een Apple als een Android (Samsung, LG, HTC ect.) toestel zijn. Je maakt connectie met het speciale wifi netwerk waarover het geluid gespeeld wordt. 

Installeer (van te voren) de app Sennheiser MobileConnect’ om het wifi signaal daadwerkelijk om te zetten in geluid.

Bij onze Theaterkassa kan je aangeven dat je gebruik wil maken van onze gehoorondersteuning. Meld je hier voorafgaand aan de voorstelling.  Je krijgt daar verdere uitleg over het gebruik van het systeem en is het mogelijk om het geluid te testen voor je de zaal in gaat. Heeft u vooraf vragen? Neem dan contact op met de theaterkassa op +31 (0) 495-513575.